2ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΒΑΡΒΑΡΑΣ
Σχολικό Έτος: 2024-25
ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Η σχολική κοινότητα είναι μια οργανωμένη μικροκοινωνία που διαθέτει όλα τα χαρακτηριστικά της ευρύτερης κοινωνίας. Αποστολή του σχολείου είναι σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο {Σύνταγμα της Ελλάδας, άρθρ. 16 παρ. 2, Διεθνής Σύμβαση για τα δικαιώματα του παιδιού (Ν. 2101/1992) Ν. 1566/1985} η αρμονική ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών με γνώμονα την καλλιέργεια δημοκρατικού ελεύθερου και υπεύθυνου πνεύματος, δημιουργικής και κριτικής σκέψης, η ανάληψη πρωτοβουλιών και η υπεύθυνη συμμετοχή τους σε θέματα της σχολικής ζωής με απώτερο στόχο τη δημιουργία ενεργών πολιτών.
Το σχολείο στη σημερινή εποχή καλείται να αντιμετωπίσει όλο και περισσότερες προβληματικές καταστάσεις, που απορρέουν από ευρύτερα προβλήματα της κοινωνίας (δυσλειτουργία στο οικογενειακό περιβάλλον, παραμέληση παιδιών, φτώχεια, κοινωνική ανισότητα, ρατσισμός, βία, κρίση αξιών, πολιτισμική υποβάθμιση κ.α.), καθώς και νέες μορφές δυσαρμονικών συμπεριφορών και σχολικής βίας. Τα τελευταία χρόνια μετά την κρίση χρέους που αντιμετώπισε η χώρα μας καθώς και με την εμφάνιση της πανδημίας covid 19 και την αναστολή λειτουργίας των σχολείων για μεγάλο χρονικό διάστημα, προστέθηκαν νέα πρωτόγνωρα προβλήματα (μαθησιακά, ψυχολογικά, παιδαγωγικά κ.α) στα οποία τα μέλη της σχολικής κοινότητας καλούνται να δώσουν λύσεις.
Η απάντηση στα ζητήματα αυτά είναι η δημοκρατική οργάνωση του σχολείου και το άνοιγμα στις νέες τάσεις της κοινωνίας με την καλλιέργεια της συν- ευθύνης και της ενεργού πολιτειότητας.
Η δημοκρατική οργάνωση της σχολικής κοινότητας προϋποθέτει κανόνες, όρια, ιεραρχική διάρθρωση της ομάδας, κατανομή ρόλων και ευθυνών, ώστε να εξασφαλίζεται η συνεργασία των μελών της σχολικής κοινότητας και να πραγματοποιείται απερίσπαστα και αποτελεσματικά το έργο του σχολείου. Το σχολείο επιδιώκει με όλα τα μέσα να καλλιεργήσει πνεύμα συνεργασίας, αυτοσεβασμού και αλληλοσεβασμού, με σκοπό να διαμορφώσει χαρακτήρεςικανούς να συμπορευτούν με τους συνανθρώπους τους αρμονικά και παραγωγικά. Στο πλαίσιο αυτό, κάθε μέλος της εκπαιδευτικής κοινότητας δεσμεύεται ότι θα σέβεται τον Κανονισμό Λειτουργίας του Σχολείου. Στόχος και επιθυμία όλων μας είναι το σχολείο να έχει χαρούμενα παιδιά, εμπνευσμένους εκπαιδευτικούς και ικανοποιημένους γονείς.
Αρχές του Κανονισμού Λειτουργίας του Σχολείου είναι:
Α. Προσέλευση – παραμονή στο σχολείο και αποχώρηση από αυτό.
1. Η είσοδος και η έξοδος των μαθητών πραγματοποιείται από την κύρια είσοδο του σχολείου, η οποία θα κλείνει μετά την ολοκλήρωση της πρωινήςπροσέλευσης ή /και την πραγματοποίηση συγκέντρωσης και θα παραμένει κλειστή μέχρι τη λήξη του ωραρίου. Αναζήτηση άλλου τρόπου εισόδου είναι παράπτωμα και αντιμετωπίζεται ανάλογα.
2. Κάθε μαθητής προσέρχεται εγκαίρως στο σχολείο πριν από την έναρξη των μαθημάτων (08.15 π.μ) παραμένει στην αυλή και παρακολουθεί με τάξη και ησυχία την πρωινή συγκέντρωση του σχολείου. Στη συγκέντρωση παρευρίσκονται όλοι οι μαθητές και οι καθηγητές της πρώτης διδακτικής ώρας. Σε περίπτωση καθυστερημένης προσέλευσης οι μαθητές/τριες παραμένουν σε καθορισμένο εκ των προτέρων χώρο στο σχολείο και εισέρχονται στην τάξη τους μετά την ολοκλήρωση της διδακτικής ώρας.(ΥΑ 109697/ΓΔ4/26-9-2024, άρθρο μόνο)
3. Ο χρόνος έναρξης και λήξης του μαθήματος πρέπει να τηρείται με ακρίβεια και σεβασμό από όλους για κάθε διδακτική ώρα. Μαθητής που καθυστερεί να προσέλθει στην αίθουσα, δηλ. μετά την είσοδο της/του εκπαιδευτικού, παίρνει απουσία(Υ.Α. 102791/ΓΔ4/ΦΕΚ 5130 τ.Β 10-9-2024 άρθρο 20) και κατεβαίνει με τη συνοδεία του απουσιολόγου στο γραφείο του Διευθυντή ή του Υποδιευθυντή και ενημερώνεται η/ο κηδεμόνας του.
4. Κατά τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου δεν επιτρέπεται η απομάκρυνση των μαθητών από το σχολικό χώρο και την αίθουσα διδασκαλίας. Μόνο για σοβαρούς λόγους(υγείας, οικογενειακούς ή ανωτέρας βίας ) δίνεται άδεια από τον Διευθυντή,τον Υποδιευθυντή ή κάποιον καθηγητή, αφού προηγουμένως ενημερωθεί τηλεφωνικά ο κηδεμόνας και προσέλθει ο ίδιος και ενυπόγραφα ενημερώσει την Δ/νση του σχολείου.
Β. Συμπεριφορά εκπαιδευτικών-μαθητών/τριών- Παιδαγωγικός έλεγχος
5. Η ησυχία και το ήρεμο κλίμα μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας είναι προϋποθέσεις αρμονικής συνεργασίας όλων των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας. Οι μαθητές οφείλουν με τη συμμετοχή τους και την ευπρεπή συμπεριφορά τους προς τους συμμαθητές και τους διδάσκοντες να συμβάλουν στη δημιουργία του απαραίτητου για τη μάθησή τους παιδαγωγικού περιβάλλοντος.
Οι καθηγητές οφείλουν να συμπεριφέρονται κόσμια και ευγενικά προς τους μαθητές αποφεύγοντας μειωτικά ή χλευαστικά σχόλια ή παρεξηγήσιμες φράσεις και συμπεριφορές. Ενθαρρύνουν τη διατύπωση άποψης από τους μαθητές χωρίς να την απορρίπτουν, αν κατά την κρίση τους είναι λανθασμένη. Αντίθετα, πρέπει να παρακινούν τους μαθητές να εντοπίζουν το σφάλμα ή να μελετούν προσεκτικά την«άλλη άποψη», γιατί έτσι προωθείται η κριτική σκέψη.
Επίσης, παρέχουν όλες τις απαραίτητες επεξηγήσεις για το μάθημα εφόσον διατυπώνεται σχετική απορία από μαθητή/ές. Αν διαπιστώνονται ελλείψεις στους μαθητές σε κάποιο γνωστικό αντικείμενο ,θα πρέπει να υπάρχει μέριμνα για την κάλυψή τους με όποιον τρόπο κρίνουν πρόσφορο και οι δυο πλευρές.Η εξατομικευμένη διδασκαλία είναι ευθύνη του διδάσκοντα. Επίσης, παρέχεται από τη Δ/νση του σχολείου κάθε είδους χρήσιμη πληροφορία στην κατεύθυνση αυτή (ενισχυτική διδασκαλία, ψηφιακό φροντιστήριο, κοινωνικό φροντιστήριο Δήμου κ.α.).
6. Δεν επιτρέπεται η διακοπή του μαθήματος και η απομάκρυνση του/της μαθητή/μαθήτριας από την τάξη για ασήμαντο λόγο. Αυτή γίνεται μόνο για σοβαρούς λόγους με εντολή και ευθύνη του διδάσκοντα καθηγητή. Στην περίπτωση που μια μαθήτρια/ένας μαθητής παρακωλύει τη διεξαγωγή του μαθήματος ή επιδεικνύει ανάρμοστη ή αποκλίνουσα συμπεριφορά στην τάξη ή γενικότερα στον χώρο του σχολείουμπορεί να της/του επιβληθούν οι εξής ποινές ανάλογα με την σοβαρότητα του παραπτώματος:
α) προφορική παρατήρηση,β) επίπληξη,γ) ωριαία απομάκρυνση,δ) αποβολή από τα μαθήματα μέχρι τρεις (3) ημέρες,ε) αποβολή από τα μαθήματα μέχρι πέντε (5) ημέρες,στ) αποκλεισμός από πάσης φύσεως δράσεις, εκδηλώσεις, αθλητικές δραστηριότητες, εκπαιδευτικές εκδρομές/επισκέψεις/μετακινήσεις που διοργανώνει το σχολείο εντός του τρέχοντος σχολικού έτους,ζ) αλλαγή τμήματος καιη) αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.
Τα παραπάνω μπορούν να ισχύουν παράλληλα με τις δράσεις παιδαγωγικής μορφής, τις οποίες προτείνει ο Σύλλογος Διδασκόντων/ ουσών, σε συνεργασία με ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς. Σε κάθε περίπτωση, τα προβλεπόμενα παιδαγωγικά μέτρα δεν εφαρμόζονται κατά την αναφερόμενη ως άνω σειρά, ενώ η λήψη τους θα πρέπει να κρίνεται, κάθε φορά (ad hoc), κατάλληλη και αναγκαία για την επίτευξη του επιδιωκόμενου παιδαγωγικού σκοπού (Υ.Α 102791/ΓΔ4/10-9- 2024, άρθρο 28, παρ.1,2,3)
7. Εάν μαθητής/τρια παρακωλύει τη διεξαγωγή μαθήματος, είναι δυνατόν να του/της επιβληθεί ωριαία απομάκρυνση από την αίθουσα διδασκαλίας, οπότε απασχολείται με την ευθύνη του Διευθυντή του σχολείου, λαμβάνοντας απουσία. Σε περίπτωση επαναλαμβανόμενων ωριαίων απομακρύνσεων και πάντως μετά από τρεις απομακρύνσεις από τον/την ίδιο/α διδάσκοντα/ουσα ή πέντε συνολικά, ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών δύναται να εφαρμόσει κατά τη κρίση του τα παιδαγωγικά μέτρα της αποβολής (1-5 ημέρες), προειδοποιώντας τον/τη μαθητή/τρια, με γνωστοποίηση προς τους κηδεμόνες του/της, ότι επίκειται η εφαρμογή του παιδαγωγικού μέτρου της αλλαγής τμήματος. Εφόσον η συμπεριφορά του/της μαθητή/τριας δεν βελτιώνεται, μετά την λήψη των παραπάνω παιδαγωγικών μέτρων, εξετάζεται η δυνατότητα λήψης του παιδαγωγικού μέτρου της αλλαγής τμήματος. (Υ.Α 102791/ΓΔ4/10-9-2024, άρθρο 28,παρ.8)
Σε περιπτώσεις που εντοπίζονται φαινόμενα βίας και εκφοβισμού (bullying) θα τιμωρούνται αυστηρά δεδομένου ότι η βία δεν έχει θέση στη σχολική κοινότητα και ταυτόχρονα θα λαμβάνονται όσα επανορθωτικά μέτρα μπορεί το σχολείο να υλοποιήσει και προς τη μεριά του θύματος αλλά και του θύτη(συνεργασία με συμβούλους σχολικής ζωής, επαγγελματίες ψυχικής υγείας, κοινωνικές υπηρεσίες κλπ) ή και να υποδείξει στους κηδεμόνες.
Σε περίπτωση επιβολής της ποινής της αποβολής ο/η μαθητής/τρια παραμένει στο σπίτι του/της με ευθύνη του/της κηδεμόνα ( Υ.Α 102791/ΓΔ4/10-9- 2024, άρθρο 28,παρ.7)
ΚΙΝΗΤΑ
8. Απαγορεύεται εντός των σχολικών χώρων κτιρίων και υπαίθριων χώρων η εμφανής κατοχή ή και η χρήση κινητού τηλεφώνου ή άλλης ηλεκτρονικής συσκευής ή παιχνιδιών που διαθέτουν σύστημα επεξεργασίας εικόνας και ήχου, για συνομιλία, βιντεοσκόπηση ή οποιαδήποτε άλλη χρήση από τους μαθητές/ τριες. Στην παραπάνω απαγόρευση δεν εμπίπτει η χρήση ιατρικών εφαρμογών μέσω κινητού τηλεφώνου ή άλλων συσκευών, αποκλειστικά και μόνο κατόπιν σχετικής ιατρικής γνωμάτευσης. Οι εκπαιδευτικοί έχουν τα κινητά τηλέφωνά τους απενεργοποιημένα κατά τη διάρκεια του μαθήματος και δύνανται να τα χρησιμοποιούν στα διαλείμματα και μόνο εντός του γραφείου καθηγητών. Οι εκπαιδευτικοί δύνανται να χρησιμοποιούν τον προσωπικό ηλεκτρονικό εξοπλισμό τους, πέραν των διαθέσιμων από το σχολείο ηλεκτρονικών συσκευών, μόνο κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας και τηρώντας απαρέγκλιτα τους κανόνες ασφαλείας και τις διατάξεις περί προστασίας προσωπικών δεδομένων των μαθητών/τριών/ εκπαιδευτικών. Ο Διευθυντής και ο Υποδιευθυντής δύνανται να κάνουν λελογισμένη χρήση των κινητών τηλεφώνων τους και πάντοτε σε σχέση με την εκπαιδευτική διαδικασία ή τη διοικητική οργάνωση της σχολικής μονάδας.
β) Ειδικότερα αν διαπιστωθεί ότι μαθητής/τρια κατέχει εμφανώς ή και χρησιμοποιεί το κινητό τηλέφωνό του/ της, εντός σχολικών χώρων (κτιρίων και υπαίθριωνχώρων), παρά την απαγόρευση της περ. α) της παρούσης, εφαρμόζονται τα παρακάτω:
Ο/Η εκπαιδευτικός ενημερώνει σχετικά τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας ο οποίος εφαρμόζει το παιδαγωγικό μέτρο της αποβολής από τα μαθήματα μία (1) ημέρα, ενημερώνοντας για αυτό τους γονείς/κηδεμόνες/ασκούντα-ούσα την επιμέλεια του/της μαθητή/ τριας για τη συμπεριφορά του/της, ζητώντας τους είτε να προσέλθουν άμεσα στο σχολείο και να τον/την παραλάβουν είτε να συγκατατεθούν εγγράφως με οποιονδήποτε πρόσφορο τρόπο για την αποχώρησή του/της από το σχολείο. Επιπροσθέτως, αν διαπιστωθεί από εκπαιδευτικό ότι ο/η μαθητής/τρια κατά τη διάρκεια του μαθήματος ή κατά τη διάρκεια του διαλείμματος ή κατά τη διάρκεια της προσέλευσης ή αποχώρησης μαγνητοφωνεί ή φωτογραφίζει ή βιντεοσκοπεί εκπαιδευτικούς ή συμμαθητές/τριες του/της, τότε γνωστοποιεί το γεγονός αυτό στον Διευθυντή της σχολικής μονάδας, ο οποίος ζητά από τον/τη μαθητή/τρια να απενεργοποιήσει και παραδώσει το τηλέφωνό του/ της, καλώντας να προσέλθουν στο σχολείο οι γονείς/ κηδεμόνες/ασκούντα-ούσα την επιμέλεια του/της των εμπλεκόμενων μαθητών/τριων, προκειμένου να λάβουν γνώση του περιστατικού. Παράλληλα, ο Διευθυντής οφείλει να αξιολογήσει παιδαγωγικά το περιστατικό και ανάλογα με τη βαρύτητά του και συνεκτιμώντας τις ειδικές περιστάσεις τέλεσης του περιστατικού, ιδίως την παραβίαση προσωπικών δεδομένων, εφόσον κρίνει ότι η συμπεριφορά δεν είναι ιδιαιτέρως αποκλίνουσα επιβάλλει το παιδαγωγικό μέτρο της αποβολής από τα μαθήματα μέχρι τρεις (3) μέρες. Εφόσον κριθεί εκ μέρους του Διευθυντή ότι η συμπεριφορά του/της μαθητή/τριας είναι ιδιαιτέρως αποκλίνουσα, τότε το παραπέμπει στον Σύλλογο Διδασκόντων προκειμένου ο τελευταίος συνεκτιμώντας τις ειδικές περιστάσεις τέλεσης του περιστατικού, ιδίως την παραβίαση προσωπικών δεδομένων, να επιληφθεί και να επιβάλει το παιδαγωγικό μέτρο της αποβολής από τα μαθήματα μέχρι πέντε (5) ημέρες. Στην περίπτωση που η φωτογράφιση/βιντεοσκόπηση αφορά ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα τρίτων προσώπων, επιλαμβάνεται ο Σύλλογος Διδασκόντων και υποχρεούται να εφαρμόσει το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος. ( Υ.Α 102791/ΓΔ4/10-9-2024, άρθρο 28,παρ.4α,β)
9. Απαγορεύεται το κάπνισμα (άρθρο 3 του ν. 3730/2008(Α' 262), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 16 του ν. 4633/2019 - ΦΕΚ 161/Α/16-10-2019) και η χρήση ηλεκτρονικού τσιγάρου σε όλους τους χώρους του σχολείου.
10. Κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων οι αίθουσες κλειδώνονται από τον διδάσκοντα και όλοι οι μαθητές κατεβαίνουν στο χώρο της αυλής με ευθύνη του εφημερεύοντος. Η εκκένωση των αιθουσών και των εργαστηρίων έχει προληπτικό χαρακτήρα για τη διασφάλιση της σωματικής τους ακεραιότητας (π.χ. περίπτωση σεισμού ή έκτακτου φαινομένου).
11. Δεν επιτρέπεται οι μαθητές να φέρνουν μπάλες στο σχολείο. Επιτρέπεται να παίζουν με μπάλες μόνον στην ώρα του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής και με την παρουσία του καθηγητή του μαθήματος.
ΑΠΟΥΣΙΕΣ
12. Η φοίτηση όλων των μαθητών/τριών χαρακτηρίζεται ως επαρκής ή ανεπαρκής με βάση το γενικό σύνολο των απουσιών που σημειώθηκαν κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους.
Επαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση μαθητών/τριών εφόσον:α) το σύνολο των απουσιών που σημειώθηκαν κατά το τρέχον διδακτικό έτος, ανεξάρτητα από τον λόγο στον οποίο οφείλονται, δεν υπερβαίνουν τις πενήντα (50),
β) το σύνολο των απουσιών δεν υπερβαίνει τις εκατό δεκατέσσερις (114), από τις οποίες οι πάνω από τις πενήντα (50) είναι δικαιολογημένες ή οφείλονται σε ασθένεια που βεβαιώνεται σύμφωνα με τα όσα ορίζονται στο άρθρο 26.(Υ.Α 102791/ΓΔ4/10-9-2024, άρθρο 25)
θξ13. Δεν είναι αποδεκτή εντός των αιθουσών διδασκαλίας και των εργαστηρίων η κατανάλωση τροφίμων και υγρών (εκτός από νερό).Το διάλειμμα προσφέρεται για την κάλυψη τέτοιων αναγκών.
14. Οι μαθητές οφείλουν να διατηρούν το σχολείο καθαρό και να σέβονται τη σχολική περιουσία. Οποιεσδήποτε φθορές ή ζημιές συνεπάγονται πειθαρχικές κυρώσεις και επιπλέον αποκαθίστανται με έξοδα του κηδεμόνα ή και του ίδιου του μαθητή, εφόσον είναι ενήλικος, αν διαπιστωθεί ότι αυτές έγιναν σκόπιμα.(Υ.Α102791/ΓΔ4/10-9-2024, άρθρο 28, παρ.5)
15. Η συμμετοχή των μαθητών σε διδακτικές επισκέψεις, περιπάτους, σχολικές εορτές είναι υποχρεωτική. Αν χρησιμοποιείται μεταφορικό μέσον, απαιτείται η γραπτή έγκριση του κηδεμόνα, καθώς και η συμμετοχή τουλάχιστον του 70% των μαθητών του τμήματος ή της τάξης. Σε περίπτωση άρνησης ο μαθητής απασχολείται στο σχολείο με ειδικά διαμορφωμένο πρόγραμμα. Σε περίπτωση μη προσέλευσης καταχωρίζονται οι απουσίες του ημερήσιου προγράμματος. Οι παραπάνω εκδηλώσεις θα γίνονται σε συμφωνία με τις μαθητικές κοινότητες, ώστε να συνδυάζεται ο παιδαγωγικός και ο ψυχαγωγικός τους χαρακτήρας. Απαραίτητη προϋπόθεση να έχουν και τη σχετική έγκριση του Υπουργείου.
Η πολυήμερη εκδρομή της Γ τάξης είναι θεσμοθετημένη από τον νόμο, αρκεί να συμπληρώνεται ο απαιτούμενος αριθμός μαθητών και συνοδών. Άλλες εκδρομές εκπαιδευτικού χαρακτήρα μπορούν να υλοποιηθούν στο πλαίσιο υλοποίησης προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων [πολιτιστικά, περιβαλλοντικά ,ευρωπαϊκά κ.α.] ή διδακτικών αντικειμένων. Ενθαρρύνεται η συμμετοχή των μαθητών σε τέτοιες δραστηριότητες ,καθώς αποδεδειγμένα βοηθούν τους μαθητές και να αναδείξουν ιδιαίτερα ταλέντα ή κλίσεις και να ενταχθούν καλύτερα στη μαθησιακή διαδικασία.
Ενθαρρύνεται, επίσης, η συμμετοχή τους σε μαθητικούς διαγωνισμούς και σε αθλητικούς αγώνες σε τοπικό ή πανελλαδικό επίπεδο. Η Δ/νση και οι καθηγητές του σχολείου παρέχουν έγκαιρα τη σχετική πληροφόρηση. Με προτάσεις των μαθητικών συμβουλίων και με τη συνεργασία των εκπαιδευτικών θα υλοποιούνται δράσεις επαγγελματικού προσανατολισμού των οποίων η χρησιμότητα είναι πανθομολογούμενη, ιδίως στη βαθμίδα του Λυκείου.
16. Η χρήση του ανελκυστήρα γίνεται από τους διδάσκοντες και όσους μαθητές αντιμετωπίζουν κάποιο ζήτημα υγείας (τραυματισμό, αδιαθεσία) για το οποίο ενημερώνουν τη Δ/νση, συνοδευόμενοι πάντοτε από εκπαιδευτικό. Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση η χρήση του ανελκυστήρα από τους μαθητές απαγορεύεται, καθώς η αλόγιστη χρήση του επιφέρει κίνδυνο βλάβης ή φθοράς.
17. Με δεδομένη την παρατηρούμενη αύξηση φαινομένων σχολικής βίας και εκφοβισμού εντός και εκτός σχολείου αλλά και περιπτώσεων ακραίας φτώχειας, ενθαρρύνονται δράσεις πρόληψης ή αντιμετώπισης αρνητικών φαινομένων (ομάδα μεσολαβητών, ψυχολογική στήριξη από επαγγελματίες ψυχολόγους, παραπομπή στην Κοινωνική Υπηρεσία του Δήμου, ενημέρωση από ειδικούς επιστήμονες ) από το σύνολο της σχολικής κοινότητας(μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς, τοπική κοινωνία)καθώς και δράσεις εθελοντισμού, αλληλεγγύης και ενεργού πολιτειότητας.
Ο κανονισμός λειτουργίας ισχύει για το τρέχον σχολικό έτος 2024-25.Ο παρών κανονισμός έχει τεθεί υπόψη του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Σχολείου, του 15μελούς συμβουλίου των μαθητών και της αντιδημάρχου Παιδείας Δήμου Αγίας Βαρβάρας κας Αλ.Φέγγη, ως εκπροσώπου του Δήμου, και θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του σχολείου και στους πίνακες ανακοινώσεων των τμημάτων.